دادستان کرمانشاه: تمام پرونده‌های تصادفات جرحی به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود 

8:55 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۶۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کرمانشاه: تمام پرونده‌های تصادفات جرحی به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود 
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ارجاع تمام پرونده‌های تصادفات منجر به جرح به شعب شورای حل اختلاف خبرداد. 

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی بااشاره به اجرایی شدن ابلاغیه ارجاع پرونده‌های تصادفات جرحی در استان، اظهار کرد: در این راستا از این پس تمام پرنده‌های تصادفات جرحی _غیر از پرونده‌های فوتی و قطع عضو _ به شعب شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند. 

وی تسریع در جبران خسارت به مصدومین و زیان دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و محاکم کیفری، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها را از جمله اهداف اجرای این اقدام عنوان کرد. 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از معاونت توسعه حل اختلاف استان درخواست شده تا نسبت به راه اندازی یک شعبه تخصصی در جهت رسیدگی به پرونده‌های تصادفات جرحی و آموزش به کارکنان شعب سریعا اقدام کند. 

وی در خصوص پرونده‌هایی که ظن به صوری بودن آن‌ها وجود دارد هم گفت: در پرونده‌هایی که برابر مندرجات پرونده یا ارائه مستندات از جانب شرکت بیمه ظن بر صوری بودن آن‌ها وجود دارد، در مرحله تحقیقات اولیه پرونده به دادسرای استان ارجاع و در آنجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. 

کرمی تاکید کرد: چنانچه صوری بودن تصادف محرز شود، پرونده به شعبه تحقیق دادسرای استان ارجاع داده می‌شود. 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه متذکر شد: کلیه ضابطین انتظامی اعم از کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی، پلیس راهور، پلیس راه و پزشکی قانونی در اجرای طرح مذکور مکلف هستند همکاری لازم را با شورای حل اختلاف داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *